Батькам




Пам'ятка батькам «Діти. Інтернет. Мобільний зв'язок»
Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних правових, економічних та організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення (т.. 5 Закон України „Про захист суспільної моралі”).
З метою реалізації та додержання вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, обігу продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, продукції, що містить пропаганду культу насильства, жорстокості і порнографії, створено Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі (далі – Національна комісія).
Відповідно до статті 17 Закону України „Про захист суспільної моралі” Національна комісія є постійним позавідомчим державним експертним і контролюючим органом, який діє відповідно до цього Закону та чинного законодавства України і є відповідальним за утвердження здорового способу життя, належного стану моральності суспільства, контролює обіг продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру.
Відповідно до статей 2, 6 Закону України „Про захист суспільної моралі” виробництво та обіг у будь-якій формі продукції порнографічного характеру в Україні забороняються. Критерії віднесення продукції до такої, що має порнографічний характер, встановлюються спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері культури та мистецтв.
Виробництво та обіг у будь-якій формі продукції еротичного характеру та продукції, що містить елементи насильства та жорстокості, дозволяються виключно за умови дотримання обмежень, встановлених законодавством.
Мобільний телефон та порнографія.
Порнографія стає одним з локомотивів розвитку мобільного зв’язку, так як і раніше вона допомогла розповсюдженню відеомагнітофонів та Інтернету. В Європі продаж розваг для дорослих, які можна отримати в мобільні телефони, вже став бізнесом, що приносить мільйони доларів. Користувачі стільникового зв’язку вже витрачають десятки мільйонів на рік на „контент для дорослих”.
На території СНД, за даними деяких провайдерів, еротика і порнографія складає не менше третини всього ринку мобільних картинок. Еротика користується великою популярністю у всіх сферах індустрії розваг і мобільний контент не є винятком. Найбільш популярними залишаються WAP-сайти порнографічного змісту. При цьому аналітики відзначають, що типовим споживачем мобільного порноконтенту є молодь та діти.
Діти в Інтернет
Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.
Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.
Що роблять підлітки в он-лайні
В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.
Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет
Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:
·              розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
·              поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
·              цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
·              вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;
·              наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;
·              навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
·              контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
·              цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
·              навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
·              переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
·              інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;
·              розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. 
Дитина повинна Вам довіряти.

 
Пам’ятка батькам обдарованих дітей
v    Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
v   Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.
v   Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.
v   Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
v   Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.
v   Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
v   Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.
v   Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
v    Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

Пам’ятки-поради батькам учнів

щодо складання

державної підсумкової атестації (ДПА)

До складання ДПА
1. Ознайомтеся з порядком проведення ДПА учнів.
2. З’ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть ДПА. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.
3. Почніть готувати свою дитину до ДПА завчасно, однак не будьте нав’язливими.
4. Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
5. Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
6. Будьте готові не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
7. Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад 40 хв. навчається, 10 хв. – відпочиває).
8. Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
9. Підтримайте дитину. Це додасть впевненості у своїх силах.

Під час складання ДПА
1. Будьте впевнені у знаннях своєї дитини.
2. Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.
3. Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!
Після складання ДПА


1. Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.
2. Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.
Поради батькам учнів молодших класів щодо вивчення англійської мови


1. Повторюйте разом із дитиною вивчені на уроці слова та вирази у вигляді гри. Нехай дитина буде вашим учителем (якщо ви недостатньо володієте англійською або взагалі не володієте нею). Грайте у ті ігри, які були на уроці.

2. Якщо у дитини труднощі у вимові, проконсультуйтесь у вчителя. Якщо дитина погано запам‘ятовує слова та правила, учитель підкаже вам прийоми запам‘ятовування інформації.

3. Якщо є можливість, купуйте дитині книжки для позакласного читання. Вибір книжки вам підкаже педагог. При цьому контролюйте процес читання та розуміння прочитаного.

4. Виготовляйте предметні малюнки та інші наочні посібники разом із дитиною, водночас запам‘ятовуючи нові слова.

5. Розповідайте дитині, наскільки важливим є вивчення англійської мови людині

майже будь-якої професії.

6. Якщо дитина не засвоїла навчальний матеріал через хворобу або через іншу

поважну причину, одразу зверніться до вчителя. Він розповість вам, як організувати допомогу

дитині вдома.





Як навчити дитину говорити англійською?

Чи задумувались Ви коли-небудь над тим, як вчиться говорити маленька дитина? Чи підраховували Ви кількість допущених помилок у мовленні дитини, і скільки разів Ви виправляли її? Безліч разів. Але оскільки наше мислення безперервне і постійне, так і наше мовлення може бути безперервним. Виправляючи дитину, ми не помічаємо, що маля не відразу засвоює правильне слово.

А коли починається вивчення іноземної мови, чомусь очікується, що дитина повинна засвоїти нові слова відразу ж, почувши їх всього кілька разів, більшість з яких не тільки нові, а ще й не асоціюються у неї ні з чим.

Турботливі батьки проявляють ініціативу і записують дітей до репетиторів. Дуже схвально. Та 2 - 3 заняття на тиждень, як показує практика, не вирішують проблему. Як би не викладався вчитель, а без щоденних регулярних занять успіху можна досягти років через 7 – 10. Так, не дивуйтесь, багато втрачається за 2 - 3 дні перерви між заняттями, коли немає іншомовного спілкування.

Як один із шляхів вирішення цього питання пропоную батькам спілкуватися з дитиною на англійській мові. Почніть з простого - привітань вранці, по телефону, прощань при розставанні. Не турбуйтесь про рідну мову, нею діти розмовлятимуть з друзями та знайомими.

Також це один із способів безпеки. Якщо хтось зателефонує Вашим дітям від Вашого імені, а привітається не англійською, це стане своєрідним попередженням.

Подаю коротенький список привітань, який при бажанні можна розширити і вдосконалити.
Hello! Hi! – Привіт!
Hello, everyone! - Привіт усім!
How are you? - Як поживаєш?
I’m fine, thanks. - Дякую, добре.
And how are you? - А ти як?
I’m very well, too. - Я також дуже добре.
I’m glad to meet you. - Радий зустрітися з тобою.
Pleased to meet you. - Радий зустрітися з тобою.
Nice to meet you, too. - Я також.
I’m glad to greet you. - Радий привітати тебе.
Good morning! - Доброго ранку!
Good afternoon! - Доброго дня!
Good day! - Доброго дня!
Good evening! - Доброго вечора!
Goodnight! - Добраніч!
Goodbye! - До побачення!
Bye! - До побачення!
So long! - Бувай!
See you soon. - Незабаром побачимося.
See you! - До побачення! Побачимося!
See you later! - До зустрічі!
Take care! - Тримайся!
Take care of yourself! - Бережи себе! Будь здоровий!

 

Особливості ЗНО-2016   

http://testportal.gov.ua/osoblyvosti/
ЗНО-2016: особливості проведення
http://osvita.ua/test/48204/ 
Поради психолога
Ознаки надмірного тиску на дитину
http://childdevelop.com.ua/articles/psychology/786/
Як покращити контакт зі своєю дитиною
http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/744/
Як стати шанованими та успішними батьками? 
http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/744/ 
Батьки, уваги:ваші емоції заразні для дітей
http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/136/

 
АНКЕТА «ГОЛОС БАТЬКІВ»
Мета: через батьків зібрати й уточнити більш докладні відомості про учнів: їх ставлення до школи, пріоритетність тих чи інших навчальних дисциплін, взаємини з однолітками та педагогами; виявити вплив батьків на своїх дітей.
Анкета призначена для батьків підлітків.
Хід анкетування
При анкетуванні батьків (на батьківських зборах) важливо на початку вказати мету анкетування і показати можливість використання результатів анкети в роботі з підлітками.
1. З яким настроєм  Ваш син (донька) йде до навчального закладу?
2. З якими труднощами стикається в навчальному закладі Ваш син (донька)?
3. Чи бувають у нього труднощі у спілкуванні з однокласниками, вчителями?
4. Чи є в нього друзі в класі? Чи знаєте Ви про них?
5. Чи надаєте Ви своїй дитині допомогу в підготовці до занять, у вирішенні конфліктів  і т. п.?
6. Назвіть найкращі якості сина (доньки).
7. Які риси характеру сина (доньки) Вас засмучують?
8. Чи завжди збігаються думки в родині з питань виховання сина (доньки)?
9. Чи могли б Ви поділитися досвідом виховання в сім'ї?

Анкета «Батьки і діти»
1.Чи знаєте ви здібності своєї дитини?
Ні – 0
Намагаюся взнати  - 3
Так -  5
2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?
У дитини проблем не буває – 0
Навряд чи – 3
Думаю, що так -  5
3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?
Нічого – 0
Подібний до мого – 3
Знаю і зважаю на нього - 5
4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?
Не маю часу  - 0
Думаю, що так -  3
Вважаю, що це дуже важливо -  5
5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?
 Це марнування часу – 0
 Не знаю – 3
 Здається, так  - 5
6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?
 Цього не може бути  - 0
 Не знаю  - 3
 Можливо  - 5
7. приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?
Так  - 0
Не замислююся над цим  - 3
Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи  - 5
8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?
Люблю відпочивати на самоті  - 0
Не знаю  - 3
Обов’язково, якщо це було б можливо -  5
9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?
Так  - 0
Дивлячись за що -  3
Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей  - 5
10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?
Гадаю, що ні – 0
Безперечно  - 3
Гадаю, що моя думка має для неї вагу – 5
Підрахуємо бали
0 – 20. Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.
21 – 35. Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.
36 – 50. Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності


2 коментарі:

  1. Доречною є не тільки педагогічна майстерність вчителя, а й тісна співпраця з батьками... Ваші матеріали є актуальними і заслуговують на увагу!

    ВідповістиВидалити
  2. Цікавий матеріал для нас, батьків. З сучаснми дітьми важко спілкуватися , коли ти не володієш знаннями вікової психології. Дякую!

    ВідповістиВидалити